Data och cookies

Vi använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen på www.cykelgear.se När du klickar på "Acceptera alla" accepterar du vår användning av cookies och vår integritetspolicy.

Genom att klicka på "Acceptera alla" accepterar du också att våra annonsörer kan behandla din data för att skapa anpassade annonser för dig. Du kan alltid ändra ditt val genom att klicka på Inställningar under cookies.

Visa detaljer

Marknadsföring
Tillåt tredjeparts cookies från Google, Facebook, Zopim mm.


Google
Vi använder Google Tag Manager, Google Analytics och andra tjänster från Google. Du kan välja bort här.
Facebook och Instagram
Vi använder tjänster från Facebook för anpassade annonser, spårning och utveckling av lead. Du kan välja bort här.
Zopim
Vi använder chattmodul från Zopim, om du inte vill ha ett chattalternativ kan du välja bort här.
Nödvändig:
Marknadsföring:
Produkter


CST self sealing slang 700 x 35/43C
CST self sealing slang 700 x 35/43C

CST self sealing slang 700 x 35/43C

6300

Vägl.:
6900


På lager
Modelnr.CST/TSEAL35
FragtFra 59 kr.




  • Beskrivning
  • Specifikationer
  • Guides
Se produkter från CST
CST självklistrande slang.
Med punkteringsskydd vätska, som på engång lappar hålen i slangen.
Passar till 28" (622) däck med en bredd på 35-43 mm.
Med 48 mm racerventil.

Se mer

Se mindre


Specifikationer

TillverkareCST
VentilRace
Däckstorlek700x35 (37-622), 700x38 (40-622), 700x40 (42-622)
Streckkod / EAN6933882568044

Se mer

Se mindre


Guides

Ventilguide

Det kan vara lite förvirrande att köpa slangar. Man både ser och hör ofta ord som, Dunlop, fransk, racer, MTB, och andra ord för slangens ventil.

Som regel finns dessa ventiler:

Racer:
Racerventil Fransk, Presta, racerventil, RV, Sclaverandventil, Renn-ventil

Diameter: 6,5 mm

Max tryck: Upp till 15 bar beroende på kvalitet.
Den här typen av ventil ska öppnas manuellt innan den kan pumpas. Det är flera fördelar med ventilen: Den håller mycket längre än tex Dunlop ventiler bl.a. för att gummit i racerventilen belastas mindre och är av en bättre kvalitet. Den är lättare att pumpa och passar till alla fälgar. Man kan få den från 35 mm upp till 60 mm.
Enda nackdelen med den här typen av ventil är att den kan gå av, och det betyder att man ska investera i en helt ny slang. Det händer väldigt sällan. Några få racerventiler kan man byta ut huvudet på.


Mountainbike/Bmx:
Autoventil Autoventil (MTB ventil) schrader ventil

Diamater: 8,5 mm

Max tryck: 4 Bar
Finns ofta på mountainbikes. Används också på bilar.

Pumpas med en speciell pump som trycker ner en liten utlösare i ventilen.
Fördel: Kan pumpas på dom flesta beninstationer.


City & barn:
Dunlopventil Dunlop, vanlig ventil, DV, tysk ventil.

Diamater: 8,5 mm

Max tryck: 6 Bar
Det är den vanligaste ventilen på marknaden.
På dom gammla Dunlop ventilerna var det ventilgummi som höll luften kvar i ventilen. Idag har dom flesta Dunlopventilerna kulventil och inte ventilgummi. Kulventilen gör att det är lättare att pumpa.
Dunlop ventiler är bredare än racerventiler. Dunlopventilen har samma bredd som en bilventil.


Om du är osäker på vilken slang du ska välja, så välj en slang med racerventil. Så är du säker på att den passar i fälgen.

Det fins alltid undantagningar, och på dom sista åren har många MTB och citybikes producerats med fransk ventil/racerventil.
 
 
 
Kom ihåg att du kan köpa adaptrar till ventiler. Se och köp dom här

 

Se mere

Se mindre




CST self sealing slang 700 x 35/43CCST self sealing slang 700 x 35/43C title=
Stäng X