Produkter



1. Priser

Alla priser på CykelGear.se är i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms

Frakt- och leveranskostnader anges innan köp, läs ev. mer i menyn under Fraktpriser

2. Betalningsvillkor

Vi accepterar betalning med följande kort:

Visa, Visa elektron, Mastercard, Maestro och JCB

Klarna Faktura.

Väljer du faktura så skickas fakturan som e-post. Fakturan ska betalas till Klarna AB inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer faktura-avgift på 12,60 kronor. Väljer du att få en pappersfaktura så tillkommer en extra kostnad på 19 kronor. Väljs betalsätt faktura så ingår du ett avtal med Klarna AB, som äger fakturan. För frågor rörande din faktura ska du därför vända dig direkt till Klarna. Fullständiga villkor för fakturabetalning kan läsas på klarna.se.


Vi drar först din betalning när vi har skickat din order.

Frakt och leverans

Som utgångspunkt skickar CykelGear.se varorna 1-2 dagar efter beställing.

3. Varumottagning

När du får dina varor, kom då ihåg att kontrollera dem för eventuella synliga skador.

Är emballagen skadad eller har andra synliga tecken på skada ska du signera fraktsedeln - med förbehåll för eventuella skador på innehåll. Du kan också vägra att ta emot varan.

Som utgångspunkt ska du aldrig signera fraktsedeln om du menar att varan inte lever upp till det som beställts.

Kontakta kundtjänst på telefon 040-666 44 17 och meddela att du har avvisat varan.

Om emballagen är intakt men varan ändå är skadad eller defekt efter uppackning, ska du meddela kundtjänst på telefon 040-666 44 17.

Av bevismässiga orsaker bör du kontakta oss pr. telefon eller e-post snarast möjligt.

Oavsett om det är tal om synliga eller icke synliga skador, bör du kontakta kundtjänst, som hjälper dig att lösa problemet.

4. Barn och unga under 18 år

Du måste ha fyllt 18 år för att handla på cykelgear.se – är du under 18 år måste du ha förälders godkännande.

5. Om du ångrar ditt köp (Ångerrätt)

Du har 365 dagars ångerrätt, när du handlar hos oss.

Ångerrätten förfaller 365 dagar efter den dag du:

  1. Har mottagit din vara
  2. Får den sista varan i fysisk besitning, när det handlar om ett avtal om flera olika varor, som är beställda i en order, och som levereras enkeltvis.
  3. Får det sista parti, eller den sista del i fysisk besitning, när det handlar om ett avtal om en leverering av en vara, som består av flera parti eller delar

Du skall inom 365 dagar från mottagningen av varan ge oss ett meddelande om, att du önskar att ångra ditt köp. Meddelandet skall ges vid info@cykelgear.se I ditt meddelande skall du göra oss tydligt uppmärksamma på, att du önskar att utnyttja din ångerrätt. Du kan också välja att använda våran standard ångerblankett och skicka med retur. Den hittar du här.

Du kan inte ångra vid att inte ta emot varan, utan att samtidigt ge oss ett tydligt meddelande om detta.

Returnering

Du skal skicka din order retur till oss utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter, att du har meddelat oss, att du önskar att ångra ditt köp. Du skal stå för dem direkta utgifterna i förbindelse med att du lämna tillbaka varan. Vid returnering är du ansvarig för, att varan är inpackad försvarligt in. Du står för ansvaret på varans leverering.

Vissa varor kan i kraft med deras art, inte returneras med normal post. Detta gäller för cyklar, cykelstativ och andra stora liknande varor. Utgifterna för returnering förväntas högst att nå ca. 600,- SEK, kontakta oss gärna, så hjälper vi med en bra pris.

Varor som inte ingår i ångerrätten:

Följande varor är inte med i ångerrätten:

  1. Leverering av mat, dricka eller andra varor till hushållningens användning
  2. Leverering av varor, som är framställda efter användarens specifikationer eller har fått ett tydligt personligt utseende eller förändring t.ex. montering av däck och slang på hjul.
  3. Leverering av varor, som antas att bli för gamla allt för snabbt.
  4. Leverering av förseglade varor, som av hälsoskydds- eller hygienska årsaker inte är ägnade att bli returnerade.

Varans tillstånd, när du skickar den retur:

Du försämrar varans värde, om du använder den på ett annat sätt än den borde. Med andra ord – du kan prova varan på samma sätt, som om du gjorde det i själva butiken.

Om varan har blivit försämrad efter användning, så ser vi den som använd, vilket betyder, at du vid ångret av köpet bara får en liten del eller inget av köpsprisen retur, det beror på varans handelsmässiga värde.

För att ta emot hela köpspriset retur, så får du alltså bara göra de t samma som i själva butiken. Du får prova/testa varan, men inte någon större användning av varan, då det kan försämra dens försäjlningsvärde.

Tillbakabetalning av köpbeloppet:

Om du ångrar ditt köp, får du naturligtvis köpbeloppet tillbaka. I fall av en värdeförsämring, förfaller tillbakabetalningen av köpbeloppet.

Om du använder din ångerrätt, ersätter vi alla betalningar som vi tagit emot från dig, även inkluderade leveranskostnader (dock inte extra kostnader, om du själv har valt att använda andra betalningsmetoder än de billigaste levererings möjligheter, som vi erbjuder) utan onödig fördröjning och under alla omständigheter senast 14 dagar fr.o.m det datumet, som vi har tagit emot ditt meddelande om din beslutning att ångra denna avtalen. Vi genomför en tillbakabetalning med samma betalningssätt, som du använde vid den första transaktionen, om inte du har avtalat något annat med oss.

Vi kan hålla tillbaka tillbakabetalningen, tills vi har tagit emot varan retur, om inte du har dokumentation för att ha lämnat den retur.

Om du ångrar köpet, skall varan skickas till:
Cykelgear.se
Pumpvägen 2,
243 30 Höör


Vi behöver följande när du skickar varan till oss:

Det ända vi behöver är ditt ordernummer, du har möjlighet för att använda en standard ångerblankett

Obs! Vi tar inte emot paket skickade pr.efterkrav eller ”utan omdelning”.

6. Reklamationsrätt

Om det är något fel på varan (reklamationsrätt)

När du handlar på cykelgear.se har du självklart 3 års reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, bytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den konkreta situationen.

Det är självfallet ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktigt bruk av produkten eller annat skadevållande beteende.

Du måste reklamera varan "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt varans brist. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det skett inom skälig tid. Ibland kan skälig tid vara längre än två månader till exempel om du varit sjuk eller bortrest.

Är reklamationen berättigad ersätter vi dig naturligvis för dina (skäliga) fraktutgifter. Kom ihåg att få kvitto för dessa utgifter.

Vänligen kontakta oss innan du skickar varor i retur, detta gäller ALLA reklamationer.

Varan skickas till:

Cykelgear

Pumpvägen 2,

243 30 Höör

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss:

När du returnerar varan ber vi dig om att beskriva felet så detaljerat som möjligt.

Kom ihåg att varan alltid ska skickas tillbaka i försvarligt emballage. Kom också ihåg att få ett kvitto, så att vi kan ersätta dig för dina fraktutgifter.

7. Personuppgifter

Vad gör vi med dina personuppgifter (persondatapolitik)

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss på cykelgear.se behöver vi följande uppgifter:

  • Namn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress

Vi registrerar dina personuppgifter med syftet att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Cykelgear.se i fem år, varefter uppgifterna raderas.

När det insamlas personuppgifter via vår webbsida försäkrar vi att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, således att du är informerad om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.

Direktören för cykelgear.se har tillgång till dina personuppgifter.

Den dataansvarige på cykelgear.se är Kasper Buus Larsen.

Vi lagrar inte kunduppgifter krypterat.

Vi transmitterar inte kunduppgifter krypterat.

Uppgifter som lämnats till cykelgear.se ges på inget sätt vidare till tredjepart och vi registrerar inga känsliga personuppgifter.

Som registrerad hos cykelgear.se har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt till insikt om vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter är du säkrad genom Persondatalagen och hänvändelse i föbindelse med detta riktas till cykelgear.se via e-post info@cykelgear.se

8. Cookies

På cykelgear.se används cookies med syftet att optimera webbsidan och dess funktionalitet och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.

Du kan när som helst ta bort cookies från din dator. Hur du gör detta beror på vilken webbläsare du använder.

Loggstatistik

Vi använder loggstatistik på cykelgear.se ,vilket betyder att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökande vi har, var de kommer från och var webbsidan lämnas.

Loggstatistiken används enbart till att optimera cykelgear.se


Klagotillgång

Om du önskar att klaga över ditt köp, skall du kontakta oss på info@cykelgear.se eller tlf. 040-666 44 17

EU- Kommissionens online klagoportal kan även användas vid inlämnande av en klaga. Klagor inlämnas här – http://ec.europa.eu/odr. Vid inlämning av ett klagomål skall du ange vår e-mail adress info@cykelgear.se.



Adress

Cykelgear A/S

Industrivej 5, 9575 Terndrup, Denmark

CVR 35252002